Ponad 32% Polaków kupuje meble w Internecie – na taka liczbę wskazują badania przeprowadzone przez firmę Kantar. Zakupy on-line to już sport narodowy Polaków, w porównaniu z innymi krajami europejskim kupujemy częściej w Internecie niż Anglicy, Holendrzy, Włosi czy nawet Niemcy. Najczęściej kupujemy ubrania, kosmetyki, elektronikę, ale również i meble. Dzięki zakupom on-line oszczędzamy czas, w wygodny i szybki sposób możemy dokonać zakupów, często wspierając się opiniami innym klientów czy użytkowników. Podjęcie takiej decyzji zdecydowanie ułatwia bezpieczeństwo płatności internetowych i możliwość zwrotu zakupionego towaru w przeciągu 14 dni. O wadach i zaletach zakupów on-line oraz o zakupach mebli w Internecie przeczytasz w dalszej części tekstu.
Salon meblowy czy sklep internetowy?
Chyba dla nikogo zaskoczeniem nie będzie fakt, że klienci coraz częściej kupują meble za pośrednictwem sklepów internetowych. Kupujemy nowe meble, bo chcemy mieszkać wygodniej, ale i także chcemy mieszkać „ładniej”. Oznacza to wzrost tendencji do częstszej wymiany umeblowania, a związane jest to ze zmianami trendów i stylów oraz z coraz większą tendencję Polaków do odpowiedniej aranżacji mieszkań i domów. Czasy, kiedy meblościanka czy kanapa wystarczała na całe życie, a często była dziedziczona przez następne pokolenia odeszły do lamusa. Polacy chcą być modni i mieszkać nie tylko w funkcjonalnych, ale i pięknych wnętrzach. Chcemy żyć nie tylko wygodnie, ale i także modnie!
Dlatego zakupy mebli on-line stają się tak popularne. Często oglądając jakiś mebel w Internecie na drugi dzień ruszamy do salonu meblowego, aby obejrzeć wymarzoną kanapę czy komodę „na żywo”, następnie ponownie odwiedzamy stronę internetową i dokonujemy zakupu on-line. Nie dość, że sklep internetowy dostępny jest całą dobę, to często możemy uzyskać atrakcyjne, nieoprocentowana kredytowanie na zakup mebla, wybrać dzień dostawy czy nawet montaż. Komfort takich zakupów i wspomniane wcześniej bezpieczeństwo oraz 2-tygodniowa możliwość zwrotu towaru, co nie zawsze możliwe jest przy tradycyjnej formie zakupów, na pewno czynią formę nabycia przedmiotu drogą internetową znacznie atrakcyjniejszą.
Wygoda zakupów on-line
Komfort zakupów on-line sprawia, że coraz rzadziej kupujemy w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach. Dostawa z dnia na dzień czy to do punktów odbioru przesyłki lub bezpośrednio do domu dodatkowo przekonuje nas do słuszności zakupów drogą internetową. Funkcjonalności wielu sklepów internetowych pozwala nam nie tylko dobrać kolor mebla do naszego wnętrza, miejsca te także oferują wizualizację czy dokładny pomiar mebla w naszym wnętrzu. Tak z pozoru prosta informacja na temat dostępności danego produktu w sprzedaży, może zaoszczędzić nam mnóstwo czasu podczas nietrafionej wizyty np. w salonie meblowym. Te wszystkie elementy znajdują odzwierciedlenie w statystykach. 37% Polaków szuka informacji o meblach i wyposażeniu na stronach internetowych. Proces wygląda mniej więcej w ten sposób, że porównujemy oferty oraz produkty na stronach internetowych producentów mebli, następnie zapoznajemy się ze specyfikacja danego produktu, porównujemy ceny i jakość poszczególnych marek, po czym odwiedzamy salon meblowy w celu zweryfikowania produktu z jego internetowym odpowiednikiem. Następnie co siódmy Polak kupuje meble w sklepie stacjonarnym, a co ósmy ankietowany cały proces finalizuje on-line.
Według przewidywań analityków z Comarch ERP - jednej z największych polskich spółek informatycznych i Kantar TNS - globalnej grupy zajmującej się badaniami rynku i informacjami rynkowymi w roku 2030 aż 37% Polaków będzie korzystać z internetowej formy zakupów mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. W ten sposób wyprzedzimy pozostałe państwa europejskie o co najmniej 5%, gdzie średnia europejska sprzedaż on-line będzie kształtowała się na poziomie 32%.
Z przebadanych Europejczyków najchętniej kupujemy w sieci meble i akcesoria do wystroju wnętrz, a także narzędzia. To prawdopodobnie pochodna tendencji na rynku nieruchomości napędzanym przez inwestycje ludzi między 30. a 40. rokiem życia, a więc z „pokolenia Milenium”, które wychowało się już w dobie Internetu. Dla nich urządzanie domu czy mieszkania przy użyciu różnego rodzaju aplikacji i nowoczesnych technologii jest czymś naturalnym - zauważa Piotr Budzinowski, dyrektor Działu Product Management Comarch ERP [wypowiedź dla www.biznesmeblowy.pl].